Literární večer - Jaroslav Seifert (26. 1. 2016)

26.02.2016 12:03

V lednu 2016 jsme si mohli připomenout 30 let od úmrtí českého spisovatele Jaroslava Seiferta, a tak byl další literární večer věnován právě jemu. Četli jsme vybrané básně z básnických sbírek Jablko z klína, Ruce Venušiny a Jaro, sbohem.

Zde jedna "malá ochutnávka":

 

Noc na prahu 

 

Noc tmavá přišla na práh teplé síně

a byla plná světel,

hvězd bylo jako dírek v okaríně,

sníh vál a já s ním letěl.

 

 

v duchu kams nazpět cestou rozzářenou,

a to jsou cesty klamné,

u dveří anděl, křídla na ramenou,

zazvonil na mne.

 

Na lůžku děcko. Vůní hyacintů

ta vzpomínka mne jímá,

a dítě drží paletu a flintu

v spánku si před očima.

 

Ó šťastné svátky, plné světla, mrazu

a třpytivého jíní,

teď po stopách se vracím k předobrazu,

pozoruje, co nyní

 

zbylo mi v rukou z čarovných těch chvílí,

bych mohl počet klásti.

Života hvězdu mi snad přišpendlili

andělé nad propastí.